جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
سرخط خبرها

ورود سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی | هشدار هواشناسی برای مشهد (۶ دی ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۲۰۲۴۵۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
ورود سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی |  هشدار هواشناسی برای مشهد  (۶ دی ١۴٠٢)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اعلام صدور هشدار هواشناسی توسط مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، گفت: از فردا سامانه ناپایدار جوی وارد استان خواهد شد.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز در اکثر نقاط استان جوی نسبتاً پایدار حاکم است. از فردا با ورود سامانه ناپایدار جوی شاهد افزایش سرعت وزش باد در برخی نقاط شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهیم بود و این وضعیت روز جمعه تشدید خواهد شد.

وی افزود: همچنین از اواخر وقت روز پنجشنبه و جمعه برای نواحی شمالی و ارتفاعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود و این بارش‌ها در نواحی کوهستانی و سردسیر به صورت برف همراه با کاهش دید و لغزندگی معابر است. همچنین روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما را خواهیم داشت، اما روز شنبه روند دما افزایشی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٣ و ١٣ درجه ثبت شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١۶ درجه و در سردترین ساعات به ۴ درجه خواهد رسید.



طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با منفی ۴ درجه و سرخس با ٢١ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان فریمان با ۵٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

هواشناسی خراسان رضوی در رابطه با افزایش شدت وزش باد و پدیده گردوغبار و بارش باران در اغلب نقاط استان و مشهد هشدار صادر کرد.   

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از فردا استان تحت‌تأثیر سامانه پایدار جوی قرار خواهد گرفت که پیامد آن در ابتدا افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت است، سپس افزایش ابرناکی و بارش باران و برف و کاهش دما را خواهیم داشت. این روند تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بارش باران با احتمال آب‌گرفتگی معابر و در نواحی سردسیر بارش برف لغزندگی معابر را به همراه خواهد داشت. میانگین هوا در روز جمعه تا صبح شنبه هفته جاری ٨ تا ١٠ درجه کاهش می‌یابد و در نواحی سردسیر دمای شبانه به منفی ۵ درجه خواهد رسید.
تشکیل مه و کاهش دید در محور‌های کوهستانی تا صبح شنبه خواهد بود.

بر این اساس شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، با توجه به کاهش کیفیت هوا از تردد و فعالیت‌های طولانی‌مدت خارج از منزل به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و ریوی جلوگیری شود. همچنین با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما افرادی که دارای گلخانه هستند و مرغداران و کشاورزان تمهیدات لازم را لحاظ کنند. همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی توصیه می‌شود.

بارش باران در مشهد

طی اواخر هفته بارش باران برای مشهد پیش‌بینی خواهد شد، اما حجم بارش‌ها زیاد نیست و وزش باد شدید پدیده غالب در این کلانشهر خواهد بود. امروز مقداری از ناسالم بودن کیفیت هوا کم می‌شود، اما فردا همچنان هوا در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت. امید داریم با ورود این سامانه مشهد از لحاظ کیفیت هوا در شرایط بهتری قرار بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->